Betnavska cesta 120, 2000 Maribor, Slovenia

Nov logotip – pogoste napake pri izbiri ustreznega logotipa

Logotip je najpomembnejši aspekt znamčenja vsakega podjetja. Njegov namen je izraziti osebnost blagovne znamke na hiter in nedvoumen način.

Oblikovanje logotipa je z vidika oblikovalca kompleksno delo, saj je potrebno poznavanje celotne konkurence, značilnosti in zgodovine podjetja, katerega logotip oblikujemo, potrebno je poznavanje njihovih produktov in dejanske predstave o blagovni znamki s strani njihovih strank. Namreč tudi stranke so tiste, ki pomagajo oblikovati podobo blagovne znamke, pozabiti pa ne smemo tudi na zaposlene, ki nam pri oblikovanju logotipa lahko pomagajo razumeti ‘look & feel’ oz. pogledati v ‘dušo’ podjetja.

Poglejmo si nekaj primerov pogostih napak, s katerimi se srečujejo podjetja, ki so na začetku poti k oblikovanju logotipa ali pa se odločajo za prenovo logotipa.

Prekompleksni logotip

Logotipi, ki so prekompleksni in vsebujejo preveč elementov, so težko zapomljivi. Zato stremimo k temu, da oblikujemo logotip, s katerega bo bistvo takoj razvidno in se bo posledično tudi bolj vtisnilo v spomin.

Tudi prekomerna uporaba grafičnih elementov je lahko vsiljiva. Logotip mora povedati zgodbo blagovne znamke na jasen, nevsiljiv način.

Sledenje trendom

Podjetja se pri iskanju logotipa za svoje podjetje oz. blagovno znamko pogosto zgledujejo po najsodobnejših logotipih. Logotip mora odražati identiteto in zgodovino podjetja, zato je zgledovanje po nečem, kar je trenutno ‘in’, precej rizično. Tudi trenutni trendi bodo aktualni le tako dolgo, dokler bodo ‘in’, potem pa bodo počasi uplahnili ali se transformirali v nek drug trend in logotip bo izpadel zastarel.

‘Namesto logotipa bomo uporabili samo znak’

Da bi dosegli prepoznavnost kot ga ima McDonald’s-ova zaobljena črka M ali Nike-ova kljukica, je potrebno veliko več kot le izdelati znak in upati, da se ‘bo prijel’. Predvsem je treba razmisliti ali si na začetku oblikovanja logotipa, ki bo predstavljal podjetje, resnično želimo izvzeti iz logotipa pomemben podatek – ime podjetja. Z uporabo imena podjetja v logotipu oglašujemo ime podjetja vedno in povsod, ko prikažemo logotip. Bodisi v nogi e-poštnega sporočila bodisi v katalogu, ki ga predamo stranki – logotip, ki vsebuje ime podjetja, vsakič znova oglašuje ime podjetja. Logotip, ki pa imena ne vsebuje, posledično zapravlja to priložnost.

Neprofesionalna izdelava logotipa

Dandanes so grafični programi in orodja kot so Photoshop, Illustrator ipd. že vsem na dosegu roke in posledično je že marsikdo seznanjen s funkcionalnostjo teh programov. Oblikovanje logotipa je lahko v očeh naročnika preprosta naloga, karikirano gledano gre za združitev imena podjetja z nekakšnim simbolom v celoto.

Kaj se lahko zgodi, ko oblikovanje prepustimo neprofesionalcem?
  • Slaba diferenciacija oz. vaš logotip bo podoben drugim logotipom in težko si ga bo zapomniti. Ko bodo stranke potrebovale vaše storitve, se bodo nehote obrnile na drugega ponudnika – vašo konkurenco.
  • Dodatni stroški. Recimo, da boste želeli natisniti plakat, vendar neprofesionalno izdelan logotip ne bo izdelan v pravilnem formatu za tisk. Potrebno ga bo izdelati na novo. To storitev vam bo ponudila tiskarna, vendar jo vam bo tudi precej zaračunala.
  • Nekonsistentnost – logotip bo na vsakem mediju drugačen. Ker izdelave ne boste prepustili profesionalcem, logotip ne bo ustrezno pripravljen za nadaljnjo uporabo. Lahko pride do popačenja linij, razlik med barvami ali celo do tega, da bo iz logotipa izpadel kak element.
  • Slab design – stranke vas bodo dojemale kot ‘poceni’ ponudnika. Slab dizajn je pogosto mogoče že na daleč opaziti, tudi, če niste izkušeni v oblikovalski stroki. Vpliva lahko na mnenje o podjetju in izoblikuje negativno predstavo o podjetju in njegovi profesionalnosti, pri čemer bodo stranke pričakovale tudi sorazmerno nižjo ceno vaših izdelkov oz. storitev.

Kompliciranje

Včasih želimo z logotipom povedati preveč stvari hkrati. Nekatere bistvene elemente, ki jih želimo izpostaviti, lahko vkomponiramo v dizajn na subtilni način, da ne bodo takoj opazni. Tako se bodo v obliki nekakšne abstrakcije pojavili v logotipu, vendar ne bodo tako direktni in očitni. S tem dobi logotip neko dodatno globino in vrednost, ki jo lahko pojasnimo ob posebnih priložnostih in smo nanjo še posebej ponosni.

Želite ponudbo za oblikovanje logotipa? Pošljite nam svoje želje in kontakt na ajda@greco si in pripravili vam bomo cenovno ponudbo.

0

Related Posts

Leave a comment